Ursulinenhof 3 4133 DA Vianen Tel:0347-322388
Header afbeelding

Klachtenregeling

Ontevreden? Bespreek dit (direct) met uw huisarts!

Wanneer contacten met onze praktijk(mederwerkers) anders lopen dan gewenst of verwacht en u voelt daar onvrede over, stellen we het op prijs dat u dit zo snel mogelijk persoonlijk met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen zodat we samen weer verder kunnen. Alleen op die manier (door het gesprek erover aan te gaan) kunnen we een wederzijdse vertrouwensband opbouwen die in ons huisartsenvak zo belangrijk is.

Is dit lastig voor u of komen we er samen niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.